Zdrowie intymne nastolatek w Polsce to temat tabu, co wynika z braku odpowiedniej edukacji seksualnej. Albo się o nim nie rozmawia, albo informacje, które dotyczą infekcji intymnych, są oparte na szkodliwych mitach.
Z wywiadów, które przeprowadziliśmy wśród młodych dziewczyn, wynika, że odpowiedzi na nurtujące pytania są przez nie wyszukiwane głównie na forach i grupach w internecie. I… właśnie na tym polega problem!
Okazuje się bowiem, że znacząca część takich informacji to zwykłe fake newsy, które mogą prowadzić do negatywnych konsekwencji zdrowotnych.
Zmierzyliśmy się z tym problemem wspólnie z Recordati Polska – producentem leku Gynoxin. Tworząc platformę edukacyjną #TeżToMiałam, umieściliśmy nastolatki w centrum komunikacji o ich zdrowiu intymnym — bez bulls**tu, konkretnie i na temat!
Identyfikację wizualną platformy oparliśmy na dwóch elementach: stylistyce graficznej zaczerpniętej z girl-zinów oraz znaku graficznym, który w naszej komunikacji symbolizuje szum informacyjny wokół infekcji intymnych.
Naszym celem było stworzenie w sieci miejsca, które będzie sprawdzonym centrum wiedzy na temat zdrowia intymnego nastolatek i pozwoli na mówienie o infekcjach oraz ich profilaktyce bez ściemniania. Tak przygotowane informacje zostały podane z wykorzystaniem języka, którym dziewczyny posługują się na co dzień – bez boomerskiej paplaniny. I z samymi konkretami zwiększającymi świadomość leku Gynoxin oraz Recordati jako marki realizującej potrzeby grupy docelowej – wchodzącej także do kategorii produktowej.
Wejdź na teztomialam.plDo nastolatek dotarliśmy głównie za pośrednictwem TikToka oraz wsparcia 12 influencerek. Chorzewska Instaporadnia, Natalia Szymaniec czy też dziewczyny z Sexed.pl kontestowały bzdury na temat infekcji i tego, jak sobie z nimi radzić. Zachęcały również do przejścia na teztomialam.pl, gdzie treści w formie publikacji, bloga eksperckiego, e-booka czy quizu budowały fundamenty wiedzy na temat zdrowia intymnego ich followersek.
Komunikację wspieraliśmy działaniami media i public relations, w ramach których wysłaliśmy paczki kreatywne zawierające materiały niosące ideę kampanii.
„Zdecydowaliśmy się na współpracę z 19 Południkiem ze względu na kompleksowość oferty oraz kreatywne podejście do naszych – jako marki – potrzeb, a także pomysł na skuteczne dotarcie do grupy docelowej naszych produktów. Kampania #TeżToMiałam powstała z myślą o nastolatkach i młodych kobietach, które po raz pierwszy doświadczają infekcji intymnej. Ilość informacji w sieci, w tym wiele mitów na temat przyczyn i sposobów radzenia sobie z tym problemem, może powodować zagubienie i dysonans wśród młodych konsumentek. Będąc właścicielem marki Gynoxin – najczęściej wybieranych leków bez recepty na infekcje intymne w Polsce – postanowiliśmy w przystępny sposób przybliżyć ten delikatny temat młodym dziewczynom, przełamując towarzyszące mu tabu i zwiększając szanse na promowanie prawidłowej profilaktyki oraz leczenia”.
Małgorzata Gebel – Senior Brand Manager OTC w Recordati Polska Sp. z o.o.
Exfluency (USA)
Rebranding międzynarodowego marketplace językowego opartego na Blockchain oraz Artificial Intelligence