Zielony Bazar to wyjątkowe miejsce w Katowicach, w którym Klienci mogą zakupić produkty prosto od rolników – bez pośredników. Nasze zadanie polegało na zaprojektowaniu tożsamości marki – od identyfikacji wizualnej po wielokanałową kampanię na lokalnym rynku promującą otwarcie i ofertę Zielonego Bazaru.
Znak został zbudowany na połączeniu dwóch krojów pisma. Stosując krój Rialto, chcieliśmy odwołać się do historii Katowic jako polskiej stolicy neonów – jaką było w czasach PRL. Od 2010 roku na ulicach Katowic pojawiło się ponad 100 zrekonstruowanych neonów. Projektując znak, od początku naszym celem było wpisanie Zielonego Bazaru w ten proces.
W wyborze kroju Rialto nie bez znaczenia było także to, że został on zaprojektowany przez polską projektantkę – Zuzannę Rogaty. Font uzupełniający to Space Grotesk.
Sam dobór typografii i połączenie tych dwóch krojów stanowiły także punkt wyjścia do opracowania systemu ikon wykorzystanych min. w wayfindingu – powstałego z połączenia odręcznego charakteru i prostych, czytelnych form.
Kampanię zaprojektowaliśmy na prostym przekazie opartym na połączeniu dostępności cenowej oraz sprzedaży z rąk do rąk – bezpośrednio od rolnika – do Klienta.
Kampania otwarcia
W związku z datą otwarcia Zielonego Bazaru, przygotowaliśmy materiały promocyjne – od ulotek i zaproszeń, przez koordynację działań PR, kreacje w mediach społecznościowych, po reklamę radiową.
Centrum działań wokół marki od początku stał się internet – komunikacja w mediach społecznościowych oraz strona internetowa.
Część działań była skoncentrowana na kierowaniu użytkownika na landing page. Na stronie, oprócz zegara odliczającego czas do otwarcia, umieściliśmy również informacje dotyczące aktualnych promocji, produktów czy też rodzinnej historii założyciela Zielonego Bazaru.
Przejdź na zieloną stronęZobacz stronę online
zielonybazar.com.plRobson
Nowa identyfikacja i strona internetowa dla aplikacji mobilnej Robson.ai