Rozpoczęcie kampanii poprzedziliśmy badaniami ilościowymi zrealizowanymi razem z Biostat. Wynika z nich, że ponad 70% Polaków uważa, że przygotowanie Świąt powinno się rozpocząć nie wcześniej niż 7 grudnia. Na bazie tego insightu powstały dwie odsłony kampanii.
Czy to już czas?
W ostatnim tygodniu listopada wystartowały działania na platformie „Czy to Już Czas”, dostępnej aktualnie pod adresem www.CzyMuszeJuzPrzygotowywacSieDoSwiat.pl, gdzie użytkownicy mogli zadać pytania Duchowi Świąt. Klikając w przycisk z pytaniem „Czy to już moment, by rozpocząć świąteczne przygotowania?” dostawali odpowiedź od Ducha, który w zabawny sposób manifestował swoją irytację przedwczesnymi działaniami głosem Andrzeja Grabowskiego. Aktora można również usłyszeć w spotach radiowych emitowanych w ogólnopolskim paśmie radia RMF MAXX do 20 grudnia. Pierwszą fazę kampanii wsparła influencerka znana w sieci jako „Chujowa Pani Domu”, która zrealizowała wyzwanie wśród swoich odbiorców związane ze zbyt wczesnymi przygotowaniami do Świąt.
Making of spotów fazy teaser, autor: Jakub Kiełtucki
Daj Sobie Czas na Święta
Od 7 grudnia, czyli daty wskazanej przez respondentów jako preferowany przez nich początek świątecznych przygotowań, kampania przeszła w fazę reveal. Ducha Świąt zastąpiła ambasadorka kampanii, Małgorzata Ohme – psycholożka, która w materiałach video i w specjalnej zakładce na platformie pomaga przeprowadzić konsumentów przez przedświąteczne przygotowania w sposób uważny i bezstresowy.
Oprócz wskazówek psychologicznych na stronie kampanii zostały zamieszczone także tzw. satisfying animations, czyli materiały video zawierające przyjemne dla oka, powtarzalne elementy, których oglądanie wpływa na nastrój widzów relaksująco i uspakajająco.
Odpowiadamy za koncept strategiczny, linię kreatywną, działania w mediach społecznościowych, kontakt z mediami i PR, kreacje reklamowe oraz stworzenie strony www akcji. Kampania świąteczna jest kolejną odsłoną komunikacji platformy Dan Cake – „Daj sobie czas”.