Inspirując się Warsztatami Wiedeńskimi Josefa Hoffmana, zaprojektowaliśmy pełny system identyfikacji nowej marki na rynku kawy – Mazurro. Od logotypu, przez opakowania, sesję zdjęciową, materiały akcydensowe po stronę WWW i komunikację w mediach społecznościowych.
Stworzyliśmy identyfikację wizualną marki opartą na prostym logotypie zbudowanym przy użyciu fontu typu grotesk oraz geometrycznym symbolu/ikonie marki: literze M. Zrezygnowaliśmy z okładkowego podejścia do frontu projektu opakowania, zostawiając miejsce wyrazistemu wzorowi, który duplikowany na półkach sklepowych tworzy wzór graficzny.
Chcieliśmy zastosować odważny i wyrazisty wzór graficzny, który nie tylko stanie się immanentnie związany z opakowaniami, ale także będzie stanowił o sile i wyrazistości marki Mazurro we wszystkich kanałach komunikacji — włączając w to kanały dystrybucji, czy materiały handlowe.
Zdominowany przez dużych graczy i nasycony jednorodną komunikacją rynek kawy w Polsce stanowi niemałe wyzwanie dla marek na niego wchodzących. Naszym zadaniem było wprowadzenie na rynek nowej marki kawy, której identyfikacja ma budować wizerunek marki premium skierowanej do określonej grupy klientów, pamiętając jednocześnie o rozpoczynającej się szerokiej dystrybucji w HoReCa oraz sieciach handlowych.
Naszą pomysłem było oparcie marki o strategię produktu funkcjonalnego. Mazurro to kawa, która daje energię do tworzenia, jednocześnie inspirując twórców swoją identyfikacją. DNA marki zostało oparte o świat designu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w etymologii samej identyfikacji — Wiener Werkstätte (Warsztatach Wiedeńskich) Josefa Hoffmana.
Istotnym elementem dla całego systemu identyfikacji marki jest także sesja zdjęciowa, która nawiązuje do fotografii modowej czy wręcz konceptualnej — nie zaś do typowych dla kategorii okazji kawowych. Wspólnie z jednym z najlepszych polskich fotografów – Marcinem Kępskim, stworzyliśmy serię zdjęć, których punktem wyjścia były: rozmowa przy kawie oraz złudzenie optyczne.
Charakterystycznym elementem stworzonej przez nas identyfikacji jest także ukłon w stronę postmodernizmu, przeniesiony na stronę internetową. To właśnie tam, niewidoczna na pierwszy rzut oka siatka, tworzy uporządkowany chaos — prowadząc użytkownika przez metaforę rozmowy o kawie i przy kawie.
Zależało nam na zbudowaniu nowego, ciekawego doświadczenia podczas eksploracji strony. Dzięki zastosowanym animacjom witryna „buduje się” na oczach użytkownika, odsłaniając kolejne elementy świata marki.
Zobacz stronę onlineOprócz części wizerunkowej stworzyliśmy także sklep internetowy, w którym Klient może zakupić produkt w dwóch modelach: pojedynczego zamówienia oraz subskrypcji. Komunikacja w mediach społecznościowych stanowi narzędzie wspierające sprzedaż, przekierowujące do e-commerce.
zobacz sklep onlineSpójna i konsekwentnie budowana wyrazista identyfikacja w trudnej kategorii rynkowej stanowi i jej sile i odwadze do łamania status quo – co przekłada się na sukces całego projektu. Jedynym z nich jest Nagroda Główna w konkursie Kreatura 2020 w kategorii Design.
Zespół odpowiedzialny za projekt:
Paweł Mikołajec, creative director
Radek Grzybowski, strategy director
Paweł Chwedczuk, art director
Dawid Koruszowic, graphic designer
Ania Kasza, senior UX/UI designer
Olga Grzybowska, account director
Weronika Parusel, project manager
TDJ Estate
Nowa strategia marki TDJ Estate